It is belived that it is the deity manifest in them who does all this . विश्वास है कि उस समय देवता ही खून पीता है .
2.
This gesture is said to denote the acceptance of the animal by the deity . ऐसा होने पर उसको देवता द्वारा स्वीकार जाना मानते है .
3.
In the village the deities are taken around in their palanquins . इस दिन देवता को पालकी में बिठाकर सारे गांव में घुमाया जाता है .
4.
On this day old weapons belonging to the deities are brought out and cleaned . इसमें देवता के सबसे पुराने Zहथियार को निकालकर साफ किया जाता है .
5.
The temple was dedicated to Anantasayin Vishnu , but the deity is now missing . मंदिर अनंतशायी विष्णु को समर्पित था किंतु अब देवता की मूर्ति गायब है .
6.
He gave discourses at the temple and composed songs in praise of the Deity . वहां मंदिर में व्याख़्यान दिये और वहां के देवता की स्तुति में गीत गाये .
7.
After the deity , Ganesha , has been worshipped , ballads depicting incidents from the scriptures and local history , are sung . गणेश-वंदना के पश्चात पौराणिक तथा ऐतिहासिक गीत गाए जाते हैं .
8.
Some of the platforms had a post , or kandu , representing the deity planted over them . कुछ चबूतरों पर एक स्तंभ अथवा कांडु होता था , जो देवता का प्रतीक माना जाता था .
9.
Sometime people place the deity in the middle of the fields and cook a special savoury gruel as offering . कही-कही देवता को खेतों के मध्य बैठकर लोग नमकीन हलवा बनाने में लग जाते है .
10.
There they bathe and fill small metal pots with water and come home and bathe the deities with this and offer them flowers . वहां नहा-धोकर गड़ुवों में फूल-पत्ते भरकर घर लौटती और ' रली ' पूजती हैं .